Ce este apa dedurizată?
Apa este solventul universal. Atunci când pătrunde în sol și roci, dizolvă și absoarbe minerale (în special calciu și magneziu), care în timpul încălzirii apei contribuie la formarea pietrei de cazan. Dispozitivele de dedurizare a apei, numite în mod uzual dedurizatoare, sunt montate pe conducta de alimentare principală de apă rece. Aceste dispozitive elimină din apă impurităţile responsabile de duritatea apei, înainte ca apa să ajungă în instalaţie.
Oare de câte ori nu aţi observat pe maşina dumneavoastră pete mici, albe rămase pe caroserie imediat după ce aţi ieşit dintr-o spălătorie auto? Motivul? Uşor de intuit de cei mai mulţi dintre noi... masina a fost spălată cu apă dură.
“Duritatea” în apă se referă la suma conţinutului de carbonaţi de calciu şi magneziu din apă.
“Dedurizarea” convenţională a apei înseamnă eliminarea ionilor de Ca şi Mg prin înlocuire cu ioni de Na sau K.
Dacă petele albe apar imediat ce maşina a fost spălată, principala cauză este de obicei “duritatea” apei. În mod normal, această teorie ar conduce la ipoteza că “dedurizarea” în prealabil a apei înseamnă o maşină fără pete albe după spălare.
Nu neapărat!
“Duritatea: înseamnă o prezenţa ridicată a ionilor de calciu şi magneziu din apă.
Conţinutul total de minerale din apă este exprimat prin parametrul TDS (Solide Total Dizolvate) sau unitatea de măsură a tuturor solidelor (minerale, săruri, metale, substanţe organice sau anorganice) dizolvate într-un volum de apă reprezintă factorul principal al apariţiei petelor.
Astfel, o valoare mare a TDS-ului înseamnă mai multe pete.
Dedurizarea apei, contrar părerilor comune, nu înseamnă demineralizarea apei (eliminarea mineralelor din apă) ci înlocuirea ionilor de calciu şi magneziu cu ioni de sodiu sau potasiu (în funcţie de tipul de regenerant folosit: NaCl sau KCl) în proporţii mai mult sau mai puţin egale.
Valoarea TDS-ului apei dedurizate este aproximativ egal cu al apei dure. Apa dedurizată va conţine astfel mai puţini ioni de calciu şi magneziu şi mai mulţi ioni de sodiu. Petele apar atunci când mineralele din apă rămân pe caroseria autoturismului ca un reziduu, atunci când apa se evaporă.
Pentru spălătoriile auto folosirea apei dedurizate la spălarea automobilelor reprezintă un avantaj major, pentru ca mineralele rămase în apă dedurizată sunt mult mai uşor de curăţat şi nu mai formează petele albicioase, ce par a fi efectiv o depunere de piatră, greu de îndepărtat chiar şi prin polish auto. De asemenea, cu apa dedurizată se va reduce considerabil atât consumul de detergenţi auto cât şi timpul spălare a maşinii.
Însă, unele spălătorii garantează o “cosmetică auto profesională (fără pete)” folosind la curăţarea maşinilor apa filtrată cu ajutorul unor staţii de osmoză inversă. Osmoza inversă reduce valoarea TDS-ului până la 95-96% şi garantează o spălare “fără pată”... un motiv de gândire dacă eşti un împătimit al maşinilor tunate şi “lustruite”.
Pe scurt, staţia de dedurizare elimină sărurile minerale de Calciu şi Magneziu.
Acestea sunt principalii factori responsabili de formarea crustelor şi reducerea debitului apei. Depunerile de calcar provocate de apa dură vor deteriora în timp instalaţia de apă. Îndepărtând sedimentele şi impurititatile din apă, la finalul procesului de spălare pe maşină nu vor mai rămâne petele caracteristice, albe şi mari, care determină un aspect neplăcut maşinii.
ORAR
Luni - Duminica
7 am - 00:00 am
TELEFON
+4 0744 882 017
1 Decembrie 1918 nr 179A,
Roșu 077040 Comuna Chiajna